Chcem nezáväznú
cenovú ponuku

.: Prípadová štúdia -> penzión (cestovný ruch)

internetová stránka, PPC, katalógová, bannerová, mobilná a emailová reklama, SEO, FLASH , DVD a PowerPoint prezentácie, PR články, copywriting

.: Základné informácie

Penzo sa nachádza v prekrásnej oblasti severného Slovenska, v obci Terchová časť  Štefanová,  pod jedným z najznámejších kopcov v Malej Fatre Veľký Rozsutec a 5km od známeho lyžiarskeho strediska Vrátna. Penzión Penzo tvorí trojpodlažná budova. Na prízemí sa nachádza recepcia, spoločenská miestnosť, jedáleň a fínska sauna. Na ostatných poschodiach sa nachádzajú ubytovacie priestory.

Počas letnej sezóny penzión využívajú turisti ako základňu a cez zimnú sezónu ubytovaciu kapacitu využívajú lyžiari. Mimo sezóny je ubytovacia kapacita využívaná návštevníkmi hlavne formou predĺžených víkendov. Penzión má široký profil zákazníkov, vekovo od 25 do 60 rokov. Národnosťou hlavne slováci, česi a poliaci, ktorí maju radi aktívne strávenie dovolenky.

.: Definovanie potrieb

Kedže prevádzkovanie penzióna patrí do oblasti cestovného ruchu, celý biznis sa točí okolo poskytovania kvalitných služieb a vytvárania vzťahu k zákazníkom.
Majiteľ penzióna si je vedomý skutočnosti, že internet je ideálnym prostriedkom na intenzívne budovanie vzťahu k zákazníkom. Pomocou svojej novej internetovej stránky by chcel budovať vzťah so zákazníkmi, zverejňovať informácie o poskytovaných službách, cenových ponukách, špeciálnych akciách, oslovovať nových zákazníkov a v neposlednom rade spolupracovať s partnermi na prilákanie nových návštevníkov do tejto oblasti Slovenska.

.: Stratégia marketingu na internete

Majiteľ penziónu Penzo oslovil niekoľko spoločností ohľadom vytvorenia internetovej stránky a koncepcie pôsobenia na internete. Naša spoločnosť bola jednou z oslovených. Na základe poskytnutých informácií sa majiteľ penziónu rozhodol pre našu spoločnosť.

1. Internetová stránka

Penziónu Penzo sme vytvorili internetovú stránku s použitím CMS systému, ktorý umožňuje jednoduchú správu obsahu. Dizajn stránky je navrhnutý s ohľadom na cestovný ruch a obsahuje vačšie množstvo obrázkov s citlivým využitím živých farieb. Dizajn stránky má za úlohu na prvý pohľad zaujať návštevníka tak, aby si ihneď predstavil príjemne strávený čas v tomto penzióne.  Mal by cieliť na emocionálnu stránku návštevníka tj. moderný dizajn s veľkým obrázkovým bannerom na hlavnej stránke s cieľom v prvej sekudne sprostredkovať návštevníkovi čo najviac informácií. Ďalšie použité bloky na hlavnej stránke: hlavné menu, predrezervačný formulár, blok na propagáciu špeciálnych akcií, blok prihlásenia na odober noviniek a akcií cez email, Facebook blok „Páči sa mi“, predpoveď počasia, blok na zobrazenie partnerských odkazov, dôležité kontaktné údaje (telefón a email), výber jazyka internetovej stránky, vyhľadávanie na stránke a pod.

Podstránky penzióna sa nesú v podobnom duchu ako hlavná stránka. Podstránky tvoria:

  • Špeciálne ponuky
    Podstránka sa bude zobrazovať iba v prípade, že penzión bude ponúkať nejakú špeciálnu akciu. Na stránke budú vypísané konkrétne ponuky spolu s možnosťou rezervácie cez rezervačný formulár.
  • Poskytované služby
    Podstránka je určená k zverejňovaniu informácií ohľadom ubytovacej kapacity, formy stravovania, ponuky doplnkových služieb ako napríklad fínska sauna a pod.
  • Rezervácia ubytovania
    Na tejto podstránke si bude možné vytvoriť rezerváciu konkrétneho typu pobytu so zvolenými doplnkovými službami.
  • Fotogaléria
    Časť internetovej stránky určená k zobrazeniu fotografického materiálu ohľadom vybavenia izieb, jedál, penziónu, okolia a atrakcií.
  • Cenník
    Podstránka, ktorá prehľadne zobrazuje cenovú ponuku ubytovania a doplnkových služieb v penzióne Penzo.
  • O nás
    Podstránka určená k publikovaniu informácií ohľadom histórie penziónu Penzo, jeho aktuálnej prevádzke a plánom do budúcnosti. V tejto časti stránky môžu byť zverejnené vyhlásenia majiteľov o zaviazaní sa k poskytovaniu kvalitných služieb a pod.
  • Okolie a aktivity
    Táto časť stránky obsahuje výber možností strávenia voľného času v okolí penzióna, popis atrakcií v blízkosti penziónu, športových a kultúrnych podujatí a pod.
  • Partneri
    Sekcia venovaná spolupráci s ostatnými internetovými stránkami podnikateľských subjektov v okolí. Na túto stránku môže byť umiestnený aj reklamný blok k monetizácii potenciálu stránky.
  • Kontakt
    Podstránka obsahujúca všetky kontaktné informácie, bankové informácie (na jednoduché uskutočnenie platby zákazníkov), kontaktný formulár, GPS súradnice a interaktívnu mapu.

Internetová stránka Penzosu je už štandardne optimalizovaná pre internetové vyhľadávače. Stránka sa skladá z viacerých jazykových verziách a to slovenskej, poľskej a anglickej. Funkcionalita vyhľadávania na stránke je taktiež štandardom. Majiteľ penziónu požadoval implementovať do internetovej stránky analytický nástroj Google Analytics. Pomocou neho môžeme monitorovať čo ľudia na stránke hľadali, odkiaľ prišli, či si stiahli prezentáciu, poslali otázku cez kontaktný formulár, aké kľúčové slová použili a pod. Stránka bude umiestnená na doméne www. penzoterchova.sk

S majiteľom Penzosu sme sa dohodli na správe internetovej stránky, jej pravidelnej aktualizácie, výrobe bannerov pre marketingové účely a dizajnu pre pravidelne zasielané informačné emaile. Táto forma spolupráce bola definovaná pomocou "Zmluvy o správe a údržbe". Na základe tejto zmluvy nám môže majiteľ penzióna kedykoľvej poslať akúkoľvek požiadavku pomocou Adhoc žiadosti, ktorá bude spracovaná podľa podmienok dohodnutých v zmluve.

2. Internetový marketing

Katalógová reklama

Internetovú stránku penziónu PENZO sme doporučili zaradiť do všetkých internetových katalógov so základným popisom služieb. Tento úkon zvýši nájditeľnosť stránky na internete a taktiež sa týmto vytvoria spätné linky, ktoré zvýšia hodnotenie stránky Penzosu internetovými vyhľadávačmi.

PPC reklama (platba za kliknutie) v internetových vyhľadávačoch

Pre Penzo sme zrealizovali reklamnú PPC kampaň v internetových vyhľadávačoch. Kampaň bola rozdelená do dvoch častí a to letná a zimná. Letná PPC kampaň bola zameraná na turistiku a aktívne strávenie dovolenky. Zimná časť PPC kampane sa výhradne sústredila na predaj ubytovacej kapacity lyžiarom. Počas trvania PPC kampane bola spustená aj všeobecná PPC kampaň. Táto kampaň mala menší rozpočet a bola vytvorená za účelom propagácie penziónu Penzo odchytávaním ľudí v internetových vyhľadávačoch, ktorí vyhľadávali ubytovanie a k tomu spojené služby v oblasti Malá Fatra, Terchová.
PPC kampaň bola realizovaná v internetovom vyhľadávači Google,v systéme Google Adwords. V tomto systéme sme zrealizovali aj kampane v Českej republike, Poľsku, Nemecku a Holandsku. Kampane boli vytvorené v zodpovedajúcich jazykových verziách vyhľadávača Google. Spolu s PPC kampaň v Google Adwords bola vytvorená reklamní PPC kampaň aj v obsahovom reklamnom systéme eTarget a to iba v Slovenskej a Českej republike.

Za PPC reklamu sa platí iba v prípade úspešného prekliku na stránku inzerenta. V tomto prípade to považujeme za vynikajúcu možnosť osloviť iba tých, ktorí majú záujem hlavne o ubytovanie v regióne Malej Fatry.

Kampaň sme na začiatok nastavili na 200 základných kľúčových slov, prepojili s analytickým nástrojom, ktorý detailne monitoruje privedených návštevníkov. Parametre PPC reklamy sme nastavili na: maximálna cena za privedeného návštevníka 0,05€, denný rozpočet 20€. Geografická oblasť Slovensko, Poľsko, Nemecko, Holandsko a Česká republika. Penzosu budeme pravidelne zasielať reporty o stave realizovanej PPC kampane, koľko peňazí bolo z rozpočtu vyčerpaných, aká bola výška konverzie na potencionálnych zákazníkov, koľko sme získali návštevníkov, aké zmeny v kampani sme priebežne urobili a pod. Taktiež sme sa dohodli na správe prebiehajúcej PPC reklamnej kampane.

Bannerová reklama

Penzosu sme doporučili vytvoriť bannerovú kampaň, ktorá by bola zameraná na propagáciu penzióna medzi jeho cieľovou skupinou zákazníkov. Bannerová kampaň má za úlohu dostať Penzos do povedomia návštevníkov partnerských internetových stránok. Ako inzertné médium sme doporučili partnerské portále zamerané na aktívne strávenie dovolenky, turistika, zdravie a lyžovanie. Po oslovení niekoľkých portálov sme sa rozhodli vybrať tri z nich. Prvé dva boli ochotné zobraziť náš banner na svojich stránkach za nepeňažné plnenie tzv. bartrový obchod. Tretí portál nám naopak ponúkol zaujímavé cenové podmienky.
Pre Penzos sme vyrobili banner (obdĺžnik 468x60px), ktorého scénar sa skladal z troch scén:
  •  prva scéna
    - zobrazenie penziónu pod vrchom Veľký Roszutec s názov oblasti
  • druhá scéna
    - zobrazenie interiéru hotela spolu s textovým popisom poskytovaných služieb
  • tretia scéna
    - "call to action" navodenie výzvy na vykonanie akcie (kliku na banner). Táto akcia bola definovaná tlačítkom, ktorého popis znel: „Poď k nám na turistiku a ubytuj sa u nás“
Prvotný dojem z bannera musel návštevníka stránky partnera jednoznačne zaujať. Prvé dve sekundy sú rozhodujúce.
K tomuto typu bannera sme vytvorili takzvanú "landing page". To je stránka, na ktorej skončí návštevník po kliknutí na banner. Je to veľmi dôležitý nástroj, pretože ak ho táto stránka nezaujme, návštevník ihneď odchádza a tým sme stratili viac ako potencionálneho zákazníka.
"Landing page" zvyčajne obsahuje rozšírené informácie propagované v reklamnom banneri a taktiež "dôvod", prečo by si mal potencionálny zákazník prezrieť celú internetovú stránku penziónu Penzo alebo si rovno zakúpiť ubytovanie.
Na záver marketingovej kampane Penzosu vyhotovíme detailnú záverečnú analýzu, ktorá poskytne celkový prehľad výsledkov kampane, počet oslovených ľudí, ich vykonané akcie a dopady na internetovú stránku Penzosu.

Reklama na sociálnych sieťach

Pán Hatala je pokrokový človek, ktorý využíva sociálnu sieť Facebook na súkromné účely. Z tohto dôvodu sme ho nemuseli presviedčať o výhodách využitia tejto sociálnej siete na marketingové účely.
Pánovi Hatalovi sme doporučili aktívne budovať komunitu na Facebooku a pracovať so základnou bázou fanúšikov. V prvom kroku sme vytvorili FACEBOOK stránku Penzosu, cez ktorú budeme komunikovať s fanúšikmi. Fanúšikov stránky budeme lákať pomocou zliav promovaných iba na tejto stránke spolu so zverejňovaním noviniek a ďalších špeciálnych akcií. Pravidelná komunikácia spočíva v diskusii s fanúšikmi, zverejňovaním aktuálnych informácií zo života Penzosu, udalosťami a pod. Taktiež na všetkých printových materiáloch používaných v komunikácií so zákazníkmi bude uvedený odkaz na Facebook stránku penzióna.

Sociálnu sieť Facebook sme taktiež použili ako médium PPC kampane. Facebook PPC reklama umožňuje presne cieliť na ľudí, ktorí aktívne trávia svoje voľné chvíle. Ďalej lyžiarskych fanúšikov a turistov. PPC kampaň sme zacielili aj podľa príslušnosti fanúšikov v skupinách, veku, pohlavia a rodinného stavu. Princíp realizovanej PPC kampane je podobný ako pri štandardnej PPC reklame. Kampaň bude spoplatenená za počet preklikov na stránku inzerenta. Všetky akcie a prepojenia s internetovou stránkou strediska budú monitorované pomocou analytického nástroja.
Každá marketingová akcia realizovaná na Facebooku bude reportovaná a vyhodnotená pre potreby Penzosu (počet prečítaní akcie, označení "Páči sa mi", zobrazení oznámenia, počet preklikov na internetovú stránku, dosiahnutí cieľov na stránke, zakúpení ubytovania a pod.).

Iný typ marketingu

Penzosu sme navrhli využiť potenciál špeciálnych internetových portálov, ktoré ponúkajú zlacnené produkty. Z hľadiska propagácie a budovania povedomia o penzióne sme Penzosu doporučili ponúknuť tri víkednové pobyty v hluchom období penziónu najnavštevovanejšiemu zľavovému portálu na slovenskom internete. Po zrealizovaní kampane sme zistili, že návštevnosť internetovej stránky penziónu sa v období kampane zvýšila v niektorých momentoch až 100 násobne. Kampaň sme z tohto dôvodu považovali za úspešnú. Z analytického nástroja sme zistili zvýšený záujem o stránku s kontaktnými informáciami a niekoľko odoslaných nezáväzných objednávok na ubytovanie.

3. Elektronický marketing

PowerPoint-ová prezentácia

Pre Penzos sme navrhli a zrealizovali virálnu marketingovú kampaň pomocou vytvorenia a distribúcie Powerpointovej prezentácie. Táto prezentácia obsahovala atraktívne fotografie prostredia Malej Fatry, následne fotografie penziónu, ubytovania a poskytovaných službách spolu s informáciami o penzióne. Takto vytvorená prezentácia bola pomocou emailu distribuovaná medzi ľudí. Kedže prezentácia bola kvalitne spracovaná a vzbudzovala záujem, ľudia si ju začali medzi sebou preposielať. Vznikol tzv. virálny efekt, na ktorom je založený celý virálny marketing.

PowerPointová prezentácia bola taktiež spracovaná do internetovej podoby a zverejnená na internetových stránkach Penzosu. Všetky internetové linky umiestnené v PowerPointovej prezentácii sú monitorované pomocou analytického nástroja. Pomocou neho dokážeme zistiť peňažnú efektívnosť kampane (ROI), koľko ľudí prišlo pomocou odkazov uvedených v prezentácii, čo robili, aké stránky navštívili  a pod. Samozrejme nemôžeme odsledovať celkovú efektívnosť kampane, ale potom z výsledkov predaja internetového obchodu môžeme vysledovať tendenciu od spustenia virálnej kampane.

Emailový marketing

Emailový marketing má obrovskú výhodu v tom, že ním dokážeme so svojou ponukou priamo osloviť potencionálnych zákazníkov. Z tohto vyplýva najlepší pomer získaných zákazníkov k počtu oslovených ľudí. Cena za jeden odoslaný email sa blíži k jednému centu. Takáto cena za jeden odoslaný email sa platí za filtrovanú databázu odkazov podľa cieľovej skupiny zákazníka.

Pre Penzos sme zrealizovali dve emailové kampane. Prvá kampaň bola cielená na oslovenie firemnej klientely ohľadom realizovania firemných akcií a benefitov pre zamestnancov (zľava 10% na akýkoľvek pobyt v štandardnej ponuke ak aj zamestnávateľ uhradí zamestnancovi 10% z ceny za pobyt).  Vhodne skoncipovaný email bol distribuovaný pomocou externej databázy firemných emailových kontaktov.

Ďalšia realizovaná emailová kampaň bola zameraná na oslovenie bežnej klientely zákazníkov. Email obsahoval zľavu na štandardné pobyty mimo sezóny. Tieto pobyty sú viacmenej vhodné pre aktívnych turistov. Nami skoncipovaný email bol distribuovaný zákazníkom partnerského internetového obchodu zameraného na outdoor.
Po ukončení emailovej kampane dostane od nás pán Hatala detailné zhodnotenie realizovanej emailovej kampane – počet odoslaných emailov, koľko ľudí si ho prečítalo, prekliklo na internetovú stránku penziónu, zakúpilo pobyt a pod.

PR články

Kedže sme chceli podporiť realizovanú PPC kampaň v internetových vyhľadávačoch a oboznámiť ľudí s existenciou penziónu Penzos, navrhli sme pánovi Hatalovi vytvorenie PR článku ohľadom poskytovaných služieb penzióna. Tento PR článok sme dokázali umiestniť za veľmi výhodných podmienok na internetový portál o aktívnom živote a predĺženého víkendu. Článok bol umiestnený na portál výmenou za poukaz na víkendový pobyt do súťaže na tomto portáli.

Ďalší PR článok obsahoval informácie o Malej Fatre, jej okolí a atrakcií. V článku nebola žiadna zmienka o penzióne. Tento materiál sme rozposlali celej rade vybraných portálov zameraných na aktívny život, zdravie a lyžovanie. Do podmienok použitia tohto materiálu sme uviedli zverejniť pod článkom informáciu, že článok vznikol za podpory penziónu Penzos v Terchovej-Štefanovej. Taktiež sme požadovali zverejniť odkaz na internetovú stránku Penzosu. Článok sa nám podarilo umiestniť na päť známych portálov. Realizovaná PR kampaň nám dodala slušnú návštevnosť relevantnej skupiny ľudí.

Na záver marketingovej kampane sme pánovi Hatalovi zhotovili záverečnú analýzu PR kampane.
 

 

Chcem nezáväznú cenovú ponuku
Ilustračný obrázok - prehľad portfólia spoločnosti Avilu s.r.o. | e-commerce solutions

Pozor! pozrite si naše produktové portfólio (klikni sem)


 
Používame cookies. Pokračovaním používania našich služieb s tým súhlasíte. | Ok | Viac info >>